ΚΕΝΤΡΙΚΗ arrow Δελτία τύπου arrow Η Κρήτη δικαιούται την ένταξη στην καθολική εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου από 01-01-2019.
Η Κρήτη δικαιούται την ένταξη στην καθολική εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου από 01-01-2019. Εκτύπωση
Με ερώτηση του προς τον Πρωθυπουργό, κ.Α.Τσίπρα, ο γραμματέας της Κ.Ο. Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, τονίζει ότι η Κρήτη δικαιούται την ένταξη στην καθολική εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου από 01-01-2019 και ζητά να  επανεξεταστεί η Κυβερνητική Απόφαση εξαίρεσης της Κρήτης.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Μετά την ψήφιση του νόμου 4551/18 για το Μεταφορικό Ισοδύναμο και σύμφωνα με αυτόν, το πρόγραμμα εφαρμόζεται πιλοτικά σε 50 νησιά έως 31/12/2018.

Από την 1η Ιανουαρίου 2019, το μέτρο τίθεται σε πλήρη εφαρμογή για όλα τα νησιά της επικράτειας, πλην Κρήτης, Εύβοιας και Λευκάδας όπως αναφέρεται στο σχετικό νόμο αλλά στην πραγματικότητα εξαιρείται μόνο η Κρήτη, αφού Εύβοια και Λευκάδα έχουν σταθερή σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα.

Η παραπάνω επιλογή της Κυβέρνησής σας για εξαίρεση της Κρήτης, που έγινε σχετική δήλωση και νόμος του Κράτους, είναι ευθέως αντίθετη με την πρόνοια του Συντάγματος, άρθρο 101, για ειδική μέριμνα, η οποία ασφαλώς αφορά όλα τα νησιά που έχουν το μόνιμο μειονέκτημα της θαλάσσιας απομόνωσης.

Άμεση συνέπεια για την οικονομία της Κρήτης, τους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες είναι το υψηλότερο κόστος σε όλα τα αγαθά και τις υπηρεσίες σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα αλλά και σε σύγκριση με τα άλλα νησιά τα οποία έχουν ενταχθεί στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Το παράδειγμα της διαφοράς τιμής των καυσίμων και του υψηλότερου κόστους στα νησιά είναι διαπιστωμένο και χαρακτηριστικό.

Ο Υφυπουργός κ. Σαντορινιός σε συνέντευξη του, στο ραδιόφωνο κόκκινο  στις 11 Μαΐου, απαντώντας τότε σε σχετική ερώτηση, για την εφαρμογή του μέτρου στη Κρήτη, δήλωσε: ότι: “η Κρήτη εξαιρείται γιατί ούτως ή άλλως έχει χαμηλά κόμιστρα και θα εξεταστεί η εφαρμογή για κάποια «εξαγώγιμα» και τα  «καύσιμα»”.

O ίδιος Υφυπουργός στην Ολομέλεια της Βουλής στις 26-06-18, αποκρούοντας την πρότασή μου να ενταχθεί η Κρήτη στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, είπε ότι «η Κρήτη έχει μεγάλο πληθυσμό, πάνω από 500.000 κατοίκους και χρειάζεται διαπραγμάτευση.» Δεν μας είπε βεβαίως με ποιους;

Επειδή είναι μεγάλη και έντονη η δυσαρέσκεια και η αντίδραση των πολιτών και όλων των φορέων  της Κρήτης (ψήφισμα-αντίδραση της Ένωσης Δημάρχων Κρήτης, Περιφερειάρχη Κρήτης κλπ) για την εξαίρεση του νησιού, που μάλλον απευθύνεται σε μη ευήκοα ώτα, τουλάχιστον, μέχρι σήμερα, αφού το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει κάνει καμία ενέργεια για να επανεξεταστεί η  απόφαση του αποκλεισμού της Κρήτης από το Μεταφορικό Ισοδύναμο και την καθολική εφαρμογή του από 01-01-2019.

Ερωτάσθε κε Πρωθυπουργέ:

  • Ποιοι οι πραγματικοί λόγοι εξαίρεσης της Κρήτης από το Μεταφορικό Ισοδύναμο;
  • Προτίθεστε να δώσετε οδηγίες για να επανεξεταστεί η Κυβερνητική Απόφαση εξαίρεσης της Κρήτης από το Μεταφορικό Ισοδύναμο;
 
< Προηγ.   Επόμ. >

Φωτογραφικό Υλικό

Εκλογές 2015
Υπουργική θητεία
Facebook»

Φυλλάδιο