ΚΕΝΤΡΙΚΗ arrow Δημοσιευμένα άρθρα arrow Θεσμική αντιμετώπιση για τα 6 τμήματα του ΕΛΜΕΠΑ *
Θεσμική αντιμετώπιση για τα 6 τμήματα του ΕΛΜΕΠΑ * Εκτύπωση
Η Ελληνική Παιδεία έχει ανάγκη ένα πεδίο γόνιμης διαβούλευσης και σύνθεσης ιδεών και προτάσεων ώστε η εκπαίδευση να κάνει ένα μεγάλο άλμα μπροστά για να υπερβεί τη φθορά, να καλύψει τον χαμένο χρόνο και να συγχρονιστεί με την 4η βιομηχανική επανάσταση. 

Αντί αυτών η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με ορισμένα άρθρα του νομοσχεδίου που συζητείται στη Βουλή επιβεβαιώνει τους φόβους μας ότι η εκπαίδευση θα συνεχίσει να είναι αντικείμενο κομματικού ανταγωνισμού, σκοπιμοτήτων και πελατειακών σχέσεων.
Η αντιθεσμική αντιμετώπιση του ζητήματος της ίδρυσης, εξέλιξης ή κατάργησης Τμημάτων Πανεπιστημίων τόσο από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από τη σημερινή, αποδεικνύει  ότι είσαστε και οι δυο μακριά από τις ανάγκες της χώρας, της Παιδείας και της κοινωνίας.
Ιδρύθηκαν 37 Τμήματα με νόμο, χωρίς αξιολόγηση, χωρίς σχέδιο και καταργούνται το ίδιο αυταρχικά και απρογραμμάτιστα, δημιουργώντας επιπλέον αδιέξοδα.
Ιδιαίτερα στην Κρήτη, η απογοήτευση για αυτή την τακτική του Υπουργείου ήταν μεγάλη, αφού προχωρεί σε αναστολή έξι (6) Τμημάτων χωρίς καμία ενημέρωση, διάλογο και μελέτη.
Συγκεκριμένα είχαν δρομολογηθεί  στο  ΕΛΜΕΠΑ τα Τμήματα:
α) Χημικών Μηχανικών με έδρα τα Χανιά,
β) Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων με έδρα το Ηράκλειο,
γ) Μηχανικών Βιοϊατρικής με έδρα το Ηράκλειο,
δ) Μουσικών Σπουδών με έδρα το Ρέθυμνο,
ε) Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού με έδρα τον Άγιο Νικόλαο και
στ) Φυσικοθεραπείας με έδρα την Ιεράπετρα.

Η μετάπτωση αυτή των αποφάσεων για την εκπαίδευση από το ένα άκρο στο άλλο δεν συμβάλει στην διαμόρφωση μιας εθνικά αναγκαίας πολιτικής για την παιδεία, κι εμείς επιμένουμε ότι τόσο η ίδρυση όσο και η κατάργηση Τμημάτων θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα μελέτης και σχεδιασμού.  
Το Κίνημα Αλλαγής προτείνει την συνέχιση όσων από τα 37 τμήματα έχουν ήδη  φοιτητές αλλά και την κατά προτεραιότητα αξιολόγηση των υπολοίπων, που μαζί με τις αποφάσεις από τα θεσμικά όργανα των αντίστοιχων Πανεπιστημίων, την τεκμηρίωση για την ανάγκη λειτουργίας, τη βιωσιμότητα  καθώς και την δυνατότητά τους να την υποστηρίξουν, προκειμένου να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
H ΑΔΙΠ, είτε με το παλιό είτε με το νέο όνομα πρέπει να αποκτήσει κύρος και θεσμική οντότητα με σταθερό προσωπικό και συνεργασία με υψηλού επιπέδου επιστήμονες και προς αυτή την κατεύθυνση δεν υπάρχει κάτι στον ορίζοντα.
Ένα άλλο θέμα για το οποίο η κυβέρνηση σφυρίζει αδιάφορα είναι η λειτουργία του ΔΟΑΤΑΠ που έχει αντικείμενο την αναγνώριση της ισοτιμίας των πτυχίων.
Χρειάζονται βιώσιμες λύσεις που θα διευκολύνουν τη  λειτουργία του ΔΟΑΤΑΠ προκειμένου να πετύχουμε συντόμευση του χρόνου, για να μην περιμένουν 2 και 3 χρόνια οι άνθρωποι, αλλά με τη μέγιστη αξιοπιστία και διαφάνεια.
Οι  σπασμωδικές κινήσεις των άκρων, η παράκαμψη του ΔΟΑΤΑΠ και όσα τη συνοδεύουν θα προκαλέσουν νέα αδιέξοδα.
Τελειώνοντας αυτή τη σύντομη παρέμβαση θέλω να τονίσω για άλλη μια φορά ότι οι ακολουθούμενες πολιτικές στην παιδεία είναι επιφανειακές, κοντόφθαλμες και ορισμένες φορές καρικατούρες, όπως το νέο σύστημα χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων με αξιολόγηση για περικοπή  αλλά όχι αύξηση.
Αν η Κυβέρνηση δεν συγχρονιστεί με τις επείγουσες ανάγκες  της εκπαίδευσης και του μέλλοντος, τότε η ζημιά που θα προκληθεί στην εκπαίδευση προσθετικά, σε αυτήν του Σύριζα θα είναι μη αντιστρέψιμη.

*Δημοσιεύθηκε στις 22/01/2020 στην εφημερίδα ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ

 
< Προηγ.   Επόμ. >

Φωτογραφικό Υλικό

Εκλογές 2015
Υπουργική θητεία
Facebook»





Φυλλάδιο