ΚΕΝΤΡΙΚΗ arrow Δελτία τύπου arrow Το Κίνημα Αλλαγής λέει ένα καθαρό και υπεύθυνο εθνικά, Ναι στα Rafale, αλλά με διαφάνεια, διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος
Το Κίνημα Αλλαγής λέει ένα καθαρό και υπεύθυνο εθνικά, Ναι στα Rafale, αλλά με διαφάνεια, διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος Εκτύπωση
Βασίλης Κεγκέρογλου : Το Κίνημα Αλλαγής λέει ένα καθαρό και υπεύθυνο εθνικά, Ναι στα Rafale, αλλά με διαφάνεια, διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και συνεργασία με τις επιχειρήσεις Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανίας.

Η Βουλή των Ελλήνων συζητά σήμερα το νομοσχέδιο για την έγκριση τριών προσυμφωνημένων σχεδίων συμβάσεων στον τομέα της Άμυνας,που προβλέπουν:
-Την προμήθεια 18 μαχητικών Α/Φ Rafale,
-Την εν συνεχεία υποστήριξη των μαχητικών και
-Τον εξοπλισμό τους και την εν συνεχεία υποστήριξή του, με αντισυμβαλλόμενους τέσσερεις γαλλικές εταιρείες.


Το Κίνημα Αλλαγής προσέρχεται στη συζήτηση για την προμήθεια των rafale, με Εθνικά υπεύθυνη στάση χωρίς τα διχαστικά εμείς και εσείς και λέει ένα καθαρό ΝΑΙ στην ανάγκη της προμήθειας αυτής που δυναμώνει καθοριστικά την αποτρεπτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων και εν προκειμένω της Πολεμικής Αεροπορίας μας.

Ταυτόχρονα η υπεύθυνη στάση μας υπαγορεύει την ανάδειξη μέσω της κριτικής μας, των ελλείψεων και των δυνατοτήτων που υπήρχαν για καλύτερες συμβάσεις,αλλά και της κατάθεσης συγκεκριμένων προτάσεων για όσα μπορούν να διορθωθούν με απόφαση της Βουλής.

Επιδίωξη μας είναι το καλύτερο αποτέλεσμα για την εθνική μας άμυνα με την εξασφάλιση της εφοδιαστικής ασφάλειας των ΕΔ, την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος με την μέγιστη διαφάνεια αλλά και την ανάπτυξη συνεργασιών και συμπράξεων των επιχειρήσεων της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανίας της χώρας μας, με τις γαλλικές εταιρείες.

Ας δούμε όμως το περιβάλλον μέσα στο οποίο κινούμαστε αυτή την περίοδο, το κύριο χαρακτηριστικό της οποίας είναι η κλιμακούμενη επιθετικότητας της Τουρκίας στο πλαίσιο της αναθεωρητικής στρατηγικής της.
Μια Τουρκία η οποία αποθρασύνεται από την φοβικότητα της Ε.Ε για κυρώσεις και τις σκοπιμότητες ορισμένων ισχυρών χωρών της, όπως η Γερμανία.

Όλα αυτά «κατέδειξαν» το σημαντικό έλλειμα στρατηγικής που υφίσταται,τόσο στην Ευρώπη όσο και στη χώρας μας.

Η επέτειος των 200 χρόνων από την επανάσταση του ΄21 θα πρέπει να επικεντρωθεί σε ένα μήνυμα:
 
Σε όσα επέτυχαν οι Έλληνες ενωμένοι με πίστη στους στόχους,και την Ελλάδα να μεγαλουργεί και
Σε όσα έχασαν ή υπέστησαν διχασμένοι και ανερμάτιστοι και με την Πατρίδα μας ταπεινωμένη.

Το ιστορικό αυτό δίδαγμα δεν είναι εντόνως φωτεινό, στις μέρες μας, και σημειώνω ότι ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ ως Κυβερνήσεις των τελευταίων ετών, αρνήθηκαν και αρνούνται την συνεννόηση στα Εθνικά θέματα, την οποία όμως επιζητούσαν και επιζητούν, ως εναλλάξ αντιπολιτεύσεις.

Αυτό το επικίνδυνο γαϊτανάκι πρέπει να τελειώσει.
Οι κυβερνητικές αποτυχίες δεν μπορεί να είναι μικροκομματικές ωφέλειες για την αντιπολίτευση όταν πρόκειται για εθνικά θέματα.
Και η αναξιόπιστη αντιπολίτευση δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για τις κυβερνητικές αδράνειες, αστοχίες και σκοπιμότητες.
Είναι πληγές που μένουν ανοικτές ζημιώνουν τη χώρα και τους πολίτες και δύσκολα επουλώνονται.

Το ΠΑΣΟΚ και το Κίνημα Αλλαγής με την πατριωτική αφετηρία και διαδρομή του, υποστηρίζει σταθερά την ανάγκη της Εθνικής Συνεννόησης με κάθε θεσμικό  τρόπο,
για μια ισχυρή Εθνική Στρατηγική που θα απεγκλωβίσει τη Χώρα μας από  τους τακτικισμούς και τα  ενδεχόμενα νέα αδιέξοδα.
Τον Νοέμβριο του 2019 με στην α΄φάση της κλιμάκωσης από την Τουρκία με τα νέα δεδομένα, ζητούσαμε, εκτός από την  αποτελεσματική διπλωματική παρέμβαση στην Ε.Ε., την ταυτόχρονη ενδυνάμωση της αποτρεπτικής ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αντί να προωθήσει τα εξοπλιστικά προγράμματα που είχαν «κολλήσει» τα προηγούμενα χρόνια
είτε από ανάγκη στη καρδιά της κρίσης,
είτε από πολιτική επιλογή στη περίοδο της Κυβέρνησης  ΣΥΡΙΖΑ,
εισηγήθηκε στη Βουλή μείωση του προϋπολογισμού  για τις αμυντικές δαπάνες την οποία ψήφισαν από κοινού η Κυβέρνηση της Ν.Δ. και η αξιωματική αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ.

Το Κίνημα Αλλαγής καταψήφισε την μείωση και υπέστη άδικη κριτική αλλά πολύ γρήγορα δικαιώθηκε αφού το καλοκαίρι κάτω από το βάρος των εξελίξεων η κυβέρνηση ήλθε να τροποποιήσει τον προϋπολογισμό και να δώσει εμβαλωματικές λύσεις.  
Φέτος το Κίνημα Αλλαγής ψήφισε την αύξηση κατά 2 δις του προϋπολογισμού των εξοπλιστικών προγραμμάτων για το 2021 και ταυτόχρονα όμως απαίτησε:

-Επιτάχυνση των κρίσιμων εξοπλιστικών προγραμμάτων με διαφάνεια και

-Σχέδιο ενίσχυσης της αμυντικής μας βιομηχανίας η οποία ουσιαστικά έχει εγκαταλειφθεί 6 χρόνια τώρα.

Σε αυτό τη σημείο θέλω να αναφερθώ σε κινήσεις ευρύτερης σημασίας που συναρτώνται με την συγκυρία.

Η σημαντική συμφωνία για την ΑΟΖ με Ιταλία που επικύρωσε η Βουλή των Ελλήνων είχε ως συνέχεια μια τμηματική και εξ’ ανάγκης συμφωνία με την Αίγυπτο, λόγω του παράνομου Τουρκολιβυκού συμφώνου αλλά το παράθυρο που άφηνε  για ολοκλήρωση της, χωρίς την προωθητική δύναμη μιας Εθνικής Στρατηγικής, έμεινε μέχρι τώρα αναξιοποίητο.

Επίσης,  η σημαντική απόφαση και το ν/σ που συζητείται στην Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας για την επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης από 6 στα 12 ναυτικά μίλια στο Ιόνιο, δυστυχώς σταματά στο ακρωτήριο Ταίναρο, αφήνοντας αναιτιολόγητα, μέχρι τώρα, έξω την συνεχόμενη περιοχή δυτικά και νότια της Κρήτης.

Η επέκταση από 6 σε 12 ναυτικά μίλια και σε αυτή την περιοχή δυτικά και νότια της Κρήτης κατά την άποψη του Κινήματος Αλλαγής έπρεπε να έχει προηγηθεί της επανάληψης των διερευνητικών συνομιλιών, που ούτως ή άλλως, για την Ελλάδα και το διεθνές δίκαιο, αφορούν μόνο υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ.

Σήμερα λοιπόν συζητούμε στην ολομέλεια της Βουλής την έγκριση των τριών συμβάσεων για την προμήθεια 18 μαχητικών Α/Φ Rafale, του εξοπλισμού τους και της εν συνεχεία συντήρησης τους πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για σημαντική και καταλυτικής σημασίας προμήθεια.

Η δυναμική του Rafale ΜΠΟΡΕΙ:

-Να αλλάξει τα δεδομένα στον ευρύτερο επιχειρησιακό χώρο ενδιαφέροντος της Πολεμικής Αεροπορίας, των ΕΔ και της χώρας εν γένει,

-Να αλλάξει τις ισορροπίες, ως ένας εξαιρετικός πολλαπλασιαστής ισχύος και ένας παίχτης εναέριας υπεροχής στην Άμυνα της χώρας μας, ενισχύοντας την αποτρεπτική και κατασταλτική ισχύ των Ενόπλων μας Δυνάμεων.

Για αυτό από την πρώτη στιγμή είπαμε ένα καθαρό ναι για την προμήθεια τους.

Ταυτόχρονα όμως, δυστυχώς καταδεικνύεται μια αρνητική πραγματικότητα για την χώρα μας.

Η έλλειψη  μακρόπνοου σχεδιασμού, την οποία προκαλεί η επίσης ελλείπουσα Εθνική Στρατηγική και εξηγούμαι.

Είναι θετική η αντίδραση της κυβέρνησης, έστω και στο παρά πέντε, να ενισχύσει και να εξοπλίσει την άμυνα της χώρας, αλλά αυτό  κατά την άποψή μας έπρεπε να είναι δράση.

Δεν έπρεπε να προκύπτει από την έκτακτη ανάγκη, αλλά από την πρόνοια για αυτήν που ταυτόχρονα θα μπορούσε να έχει λειτουργήσει απόλυτα αποτρεπτικά.

Έναν σχεδιασμό εξοπλισμού των ΕΔ, που δεν έγινε τα τελευταία χρόνια, δεν τον έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ και δεν το έκανε και η ΝΔ ενάμιση χρόνο που βρίσκεται στη διακυβέρνηση της χώρας.

Την διαπίστωσή μας άλλωστε αυτή, την ομολόγησε και ο Υπουργός Άμυνας στις 17 Δεκεμβρίου 2020 στη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής όταν είπε επί λέξει:

«Η απαίτηση για την προμήθεια των αεροσκαφών ανέκυψε όπως γνωρίζετε, εξαιρετικά μετά την κλιμάκωση της έντασης από την Τουρκία και ασφαλώς από την ανάγκη διασφάλισης της Εθνικής Άμυνας, της χώρας ιδίως με όρους αεροπορικής υπεροχής».

Αυτή η έλλειψη μακρόπνοου αμυντικού σχεδιασμού οδηγεί και στην κυβερνητική επιλογή παράκαμψης των θεσμοθετημένων διαδικασιών του ισχύοντος νόμου 3978/2011 για τα εξοπλιστικά προγράμματα με ότι κινδύνους αυτό συνεπάγεται.

Μπορεί αυτός που θα υπογράψει εκ μέρους του Υπουργείου Άμυνας να καλύπτεται από την έγκριση της Βουλής η οποία προηγείται με την ψήφιση του νομοσχεδίου αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι επιτεύχθηκε το δημόσιο συμφέρον χωρίς εκπτώσεις.

Η εμπειρία λέει ότι αυτά αποκαλύπτονται αργότερα και είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατα μόνο αποκαλύφθηκε ότι τον Ιανουάριο του 2019 είχε επιτευχθεί καταρχήν συμφωνία και απόφαση του Συμβουλίου Άμυνας για την ανάθεση του έργου του Αεροπορικού Κέντρου Καλαμάτας με 800 περίπου εκ περισσότερα από αυτά που μερικούς μήνες αργότερα ζήτησε η ίδια Εταιρεία, για το ίδιο έργο αλλά με άλλο υπουργό και άλλη κυβέρνηση!

Δεν επεκτείνομαι γιατί είναι ένα άλλο θέμα για το οποίο έχουμε καταθέσει Ερώτηση και ΑΚΕ και θα επιμείνουμε κ Υπουργέ να απαντήσετε.

Επανέρχομαι στο σχέδιο νόμου και στις σχετικές συμβάσεις, για να τονίσω  ότι, για μια ακόμη φορά, η κυβέρνηση έρχεται την τελευταία στιγμή κοινοβουλευτικά, χωρίς να παρέχει τον απαιτούμενο διαθέσιμο χρόνο μελέτης μία τόσο κρίσιμης για την άμυνα της χώρας προμήθεια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, προβαίνουμε στην προμήθεια ενός ενιαίου πακέτου Οπλικού Συστήματος (Ο/Π). Αεροσκαφών και όπλων και εν συνεχεία υποστήριξης, από την πρώτη στιγμή και αυτό είναι θετικό για την επιχειρησιακή ανάπτυξη αλλά χρειαζόταν καλύτερη προετοιμασία για να μην έχει κενά.

Στις συμβάσεις αυτές, υπάρχουν ζητήματα για τα οποία μιλήσαμε στις επιτροπές και την εμπιστευτική ενημέρωση, όπως η έλλειψη πρόβλεψης δικαιώματος μας για επέκταση των συμφωνιών, η διάρκεια της υποχρέωσης των Προμηθευτών να υποστηρίζουν το σύστημα με ανταλλακτικά, η διάρκεια της εν συνεχεία υποστήριξης, η ποσότητα και ο χρονοπρογραμματισμός των παραδόσεων οπλικών συστημάτων αλλά  και η αποσύνδεση με τη συμφωνία επιστροφής των MIRAGE.

Μεγάλο όμως θέμα η έλλειψη πλαισίου για συνεργασία και συνέργεια με την Εθνική Αμυντική Βιομηχανία, ιδιωτική και κρατική.
Δυστυχώς δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για βιομηχανικές επιστροφές ούτε στην παραγωγή, ούτε στην συντήρηση.

Μια διαδικασία που θα έδινε δυνατότητα στήριξης και εξυγίανσης της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας μας.

Δεν είναι δυνατόν μία σύμβαση περίπου 2,5 δισ. ευρώ να μην αποφέρει ένα σημαντικό εθνικό-βιομηχανικό όφελος, τουλάχιστον 300-500 εκ. ευρώ.

Σας κατέθεσα τα  δημοσιευμένα στοιχεία και τις πληροφορίες, στην αντίστοιχη προμήθεια της Ινδίας (ανεξάρτητα αν πρόκειται για μεγαλύτερο αριθμό Α/Φ), προβλέπονται βιομηχανικές επιστροφές (70% της αξίας της προμήθειας συμπαραγωγή στη χώρα της). Δώσατε την δική σας ερμηνεία αλλά επιτρέψτε μας να επιμείνουμε.

Η εγχώρια αμυντική βιομηχανία, κρατική και ιδιωτική, έχει τεράστιες δυνατότητες.
 Η συνεργασία θα μπορούσε να αφορά:

α. Επισκευών και συντήρησης των αεροσκαφών και των παρελκομένων τους

β. Συντήρησης και ανανέωσης του χρόνου ζωής σε επιλεγμένα πυραυλικά συστήματα των αεροσκαφών και
γ. Εκπαίδευση και μετεκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού

Αυτά είναι κορυφαία λάθη της κυβέρνησης συνολικά και όχι μόνο του Υπουργείου Άμυνας που επικαλείται το γεγονός ότι είναι πελάτης και όχι αρμόδιο για την ενίσχυση  της  Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία η οποία όμως ενίσχυση μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά:

Και στην ενίσχυση της αποτρεπτικής ικανότητας της χώρας μας, σε μια περίοδο που η Τουρκική επιθετικότητα παίρνει επικίνδυνες διαστάσεις και

Και στην Οικονομική Ανάπτυξη της χώρας που αποτελεί και καθοριστικό παράγοντα αύξησης της γενικότερης ισχύος της.

Γιατί να μην προσφέρει έργο η ΕΑΒ σε θέματα συντήρησης και υποδομών εργοστασιακής συντήρησης;

Γιατί να μη δοθεί δυνατότητα στις επιχειρήσεις αμυντικού υλικού της χώρα μας να αποκτήσουν περαιτέρω πρόσβαση σε υψίστης τεχνολογίας συστήματα, με στρατηγική σημασία για την άμυνά της;

Η χώρα μας δεν επιτρέπεται να χάνει τέτοιες ευκαιρίες που θα την φέρουν πολλά βήματα μπροστά και στην υψηλής τεχνολογίας παραγωγή στον αμυντικό τομέα.
 
Γνωρίζετε ότι πριν 10 χρόνια η ΕΑΒ συμμετείχε σε πρόγραμμα  παραγωγής μη επανδρωμένου μαχητικού με την γαλλική εταιρεία.
Στην συντήρηση και εκπαίδευση που έδινε δυνατότητα και για μεταπτυχιακά τότε.
Σήμερα θα μπορούσε πολλά περισσότερα και σας έχουμε προτείνει σχέδιο επιχειρησιακής ανάπτυξης

Το Κίνημα Αλλαγής μαζί με το εθνικά υπεύθυνο ΝΑΙ στην προμήθεια των Rafale
 απαιτεί διαφάνεια για την διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος,
την εφοδιαστική ασφάλεια των Ε.Δ. και την συνεργασία με την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία, κρατική και ιδιωτική που πιστεύουμε έχει μία εξαιρετική δυναμική και δύναται με κατάλληλους χειρισμούς να συμβάλλει στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας.

Για το σκοπό αυτό καταθέσαμε τροπολογία η οποία  δεν υπεισέρχεται στα καταρχήν συμφωνηθέντα με τους Γάλλους όπως αποτυπώνονται στα τρία σχέδια συμβάσεων αλλά καθορίζει υποχρεώσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας:

 α) Για τις ενδεδειγμένες ενέργειες προώθησης της συνεργασίας με την εγχώρια αμυντική βιομηχανία και τις επιχειρήσεις του Μητρώου Επιχειρήσεων που τηρείται στο Υπ. Άμυνας και

 β) Την υποχρεωτική και όχι δυνητική, 6μηνιαία ενημέρωση της Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων για την πορεία υλοποίησης των συμβάσεων σε συνεδριάσεις αποκλειστικά για αυτό το θέμα.

Κύριε Υπουργέ , κύριοι βουλευτές της πλειοψηφίας, ιδού πεδίο δόξης λαμπρό για να αποδείξετε ότι δεν ήταν σκόπιμη η παράλειψη όσων σας καταθέσαμε.

 
< Προηγ.   Επόμ. >

Φωτογραφικό Υλικό

Εκλογές 2015
Υπουργική θητεία
Facebook»





Φυλλάδιο