ΚΕΝΤΡΙΚΗ arrow Δημοσιευμένα άρθρα arrow Προϋπολογισμός , μη Ανάπτυξης
Προϋπολογισμός , μη Ανάπτυξης Εκτύπωση
Οι γνωστές και χιλιοειπωμένες επικοινωνιακές διακηρύξεις της Κυβέρνησης περί ανάπτυξης, ανταγωνιστικότητας, επιχειρηματικότητας και ώρας της Περιφέρειας, επαναλαμβάνονται μάλλον “ παπαγαλιστί ” στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού του 2006, αλλά χωρίς κανένα αντίκρισμα στα προβλεπόμενα κονδύλια του.
Ενώ γίνεται αναφορά στους στόχους της Λισσαβόνας για τόνωση επιχειρηματικότητας, ποιότητα, δημιουργία νέων υψηλών προδιαγραφών θέσεων εργασίας, μετάβαση στην οικονομία της γνώσης, απουσιάζει μια συγκεκριμένη στρατηγική ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας, με σαφείς στόχους, πολιτικές και πόρους για την υλοποίησή τους.
Οι διατιθέμενοι πόροι για το Υπουργείο Ανάπτυξης αυξάνονται με πολύ μικρότερο ρυθμό 6,4% από το 7,5% του 2005.
Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα αποδυναμωθούν το 2006 ακόμη περισσότερο  προγράμματα,  δράσεις  και  λειτουργίες σε κρίσιμους τομείς. Ουσιαστικά όλα  επαφίενται στο Επιχειρησιακό πρόγραμμα ανταγωνιστικότητας  του Γ’ Κ.Π.Σ., το οποίο όμως δεν εξελίσσεται ικανοποιητικά κυρίως στους τομείς της ποιότητας, της έρευνας και των υποδομών. Οι εθνικοί πόροι που διατίθενται από το Π.Δ.Ε.   ουσιαστικά παραμένουν στο ύψος του 2005 (35 εκατ.€ ) πράγμα που δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά , για την υλοποίηση του.
Τα κονδύλια για την έρευνα και την τεχνολογία είναι μειωμένα , τα 34,7 του 2005 έγιναν 33,6 το 2006, σε μια περίοδο που επιβάλλεται η σημαντική αύξηση  τους προκειμένου να ενισχυθούν η καινοτομία και οι πρωτοβουλίες για επιχειρηματικές δραστηριότητες  έντασης γνώσης.   
Οι κυβερνητικοί ισχυρισμοί για τις νέες δραστηριότητες του Υπουργείου Ανάπτυξης είναι αναληθείς, αναιρούνται από μια απλή ανάγνωση των  κονδυλίων και  προκύπτει ότι η αύξηση κατά 2-3% δεν θα καλύψει ούτε τις αυξημένες δαπάνες για το προσωπικό.
Για τις υπηρεσίες ενέργειας, οι πιστώσεις που εγγράφονται, ύψους 48.663.000, αν συγκριθούν με τις διαμορφωθείσες δαπάνες μέχρι τις 30/09/05, ύψους 55.650.469 €, παρουσιάζουν μείωση κατά 14,2% που ασφαλώς θα αυξηθεί μέχρι τέλος του έτους.
Αντίθετα από την ανάλυση των πιστώσεων κατά κατηγορία προκύπτει μια τρομακτική υπέρβαση των πληρωμών για υπηρεσίες, γεγονός που αποδεικνύει την αύξηση της σπατάλης και όχι την περιστολή της. Ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση παρουσιάζεται στις αμοιβές υπαλλήλων με σχέση εργασίας Ι.Δ. ορισμένου χρόνου και ειδικών κατηγοριών, γεγονός που αποδεικνύει την πραγματοποίηση ρουσφετολογικών προσλήψεων που έχουν γίνει τον προηγούμενο χρόνο και που πρόκειται να γίνουν και τον επόμενο.
Όλα τα παραπάνω οδηγούν με βεβαιότητα στο συμπέρασμα ότι η μείωση του ρυθμού ανάπτυξης και η οπισθοχώρηση της χώρας μας στη κατάταξη ανταγωνιστικότητας,  δεν πρόκειται να αναστραφούν.
Η ανυπαρξία σχεδίου και πόρων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, το κενό περιεχομένου πρόγραμμα για την καινοτομία και την γνώση  θα έχει αρνητικές επιπτώσεις κυρίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιφέρειας. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων καθιστά με βεβαιότητα την ελληνική περιφέρεια ως τον διπλά χαμένο του προϋπολογισμού του 2006.

Βασίλης Κεγκέρογλου
Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ηρακλείου
 
< Προηγ.   Επόμ. >

Φωτογραφικό Υλικό

Εκλογές 2015
Υπουργική θητεία
Facebook»





Φυλλάδιο