ΚΕΝΤΡΙΚΗ arrow Δελτία τύπου arrow Ο μετασχηματισμός του σχολείου τον 21ο αιώνα. Θέσεις - Αντιθέσεις - Συγκλίσεις.
Ο μετασχηματισμός του σχολείου τον 21ο αιώνα. Θέσεις - Αντιθέσεις - Συγκλίσεις. Εκτύπωση
Χαιρετισμός του Βασίλη Κεγκέρογλου, Βουλευτή Ν.Ηρακλείου, κατά την έναρξη του 4ου  Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου Π.Δ.Ε. Κρήτης.

"Η αξία της Παιδείας είναι διαχρονική και αξιωματικά δεδομένη. Όμως σήμερα, στον 21ο αιώνα, η λειτουργία της δεν είναι απλά σημαντική, είναι καθοριστική για ένα ανθρωποκεντρικό μοντέλο ζωής και για μια βιώσιμη ανάπτυξη με κοινωνική συνοχή και κοινωνική δικαιοσύνη.

Παιδεία δεν είναι μόνο συσσώρευση γνώσεων και δεξιοτήτων. Αποκτά νόημα όταν έχει ουσιαστική συμβολή στη διαμόρφωση ανθρώπων με ελεύθερη και κριτική  σκέψη, με δημοκρατική συνείδηση, με ικανότητα συνεχούς προσαρμογής και αποτελεσματικής ανταπόκρισης στις νέες εξελίξεις στην επιστήμη, την τεχνολογία, την οικονομία και στις περιβαλλοντικές  αλλά και γεωπολιτικές μεταβολές.

Όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση γνωρίζουν ότι αποτελεί πλέον κοινή ευρωπαϊκή αντίληψη  ο κάθε πολίτης να έχει αναπτύξει τις βασικές εκείνες ικανότητες που θα του επιτρέπουν να αντιμετωπίσει τα δεδομένα της σύγχρονης κοινωνίας.

Αυτές οι βασικές κοινωνικές ικανότητες σύμφωνα με τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είναι οι εξής: επικοινωνία στη μητρική γλώσσα, επικοινωνία σε ξένες γλώσσες, ψηφιακή ικανότητα, μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία, κοινωνικές ικανότητες και ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη, πρωτοβουλία και επιχειρηματικότητα, ικανότητα στη μεθοδολογία της μάθησης και τέλος  πολιτισμική συνείδηση και έκφραση.

Ακριβώς στο παραπάνω πλαίσιο κινήθηκε το μεταρρυθμιστικό  πρόγραμμα της διετίας 2010-2012  που υλοποίησε η Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ.

Άλλωστε  διαχρονικά, το ΠΑΣΟΚ, ως Κυβέρνηση, αντιμετώπισε την Παιδεία ως Εθνικό θέμα. Δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στον χώρο της Παιδείας φέρουν την σφραγίδα του ΠΑΣΟΚ. Δυστυχώς όμως το ράβε-ξήλωνε των κατά καιρούς κυβερνητικών διαδόχων του σταμάτησαν, άλλαξαν ή εμπόδισαν την ολοκλήρωση των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων.

Για να θυμηθούμε και το θέμα του Συνεδρίου σας, η Παιδεία, ως Εθνικό θέμα , απαιτεί θέσεις ολοκληρωμένες, αντιθέσεις τεκμηριωμένες και συγκλήσεις προωθητικές.

Απαιτούνται συναινέσεις, συγκλήσεις και συνέχεια.

Με κακές αντιγραφές των μεταρρυθμίσεων του ΠΑΣΟΚ , με διατήρηση ενός «φτωχού» σχολείου και με απουσία ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής στρατηγικής προς όφελος της κοινωνίας ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ.

Λυπάμαι αν στεναχωρώ κάποιους φίλους αλλά σήμερα αποτελούν όρους  ανάπτυξης και επιβίωσης:
  1. Η Ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Το σχολείο να είναι πραγματικός πάροχος παιδείας και εκπαίδευσης ώστε να διαμορφώνει δημοκρατικούς πολίτες με ισχυρή κριτική σκέψη.
  2. Η αμφίπλευρη, ισότιμη και ισόρροπη σύνδεση της εκπαίδευσης με την ανθρωπιστική παιδεία, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες του ενεργού πολίτη από την μία πλευρά  και με τις επαγγελματικές δεξιότητες και την αγορά εργασίας από την άλλη.
  3. Η εξασφάλιση της πρόσβασης στην πληροφόρηση και την γνώση όλων και ιδιαίτερα όσων είναι αποκλεισμένοι λόγω οικονομικών και κοινωνικών λόγων.
  4. Η  πρωτοπορία στην γνώση, η αξιοκρατία στην εκπαίδευση, η αυτογνωσία των μελλοντικών πολιτών, και η ευγενής άμιλλα είναι πολύτιμα εργαλεία για να φέρουν την οικονομική ανάπτυξη αλλά και να βελτιώσουν την ποιότητα της δημοκρατίας μας.
Κλείνοντας, θέλω  να  ευχαριστήσω την Οργανωτική Επιτροπή και ιδιαίτερα τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης  για την τιμητική πρόσκληση και να  ευχηθώ καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου σας."
 
< Προηγ.   Επόμ. >

Φωτογραφικό Υλικό

Εκλογές 2015
Υπουργική θητεία
Facebook»







Φυλλάδιο